sábado, 30 de abril de 2011

Shopping Leblon

Shopping Leblon by Angelo Rodrígues
Shopping Leblon, a photo by Angelo Rodrígues on Flickr.

Via Flickr:
I decided to make this sketch because it reminded me a Giovanni Battista Piranesi etching, whose name is "Carceri - Plate VII" (Prisons - Plate VII - The Drawbridge).
...and this struck me as ironic.
If you are curious, see the picture at: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Piranesi9c.jpg

Hero M86 pen with bulletproof black ink and watercolor on Tilibra sketchbook (210X275 mm)

Eu decidi fazer este sketch porque ele me lembrava uma gravura de Piranesi, cujo nome é "Carceri" (em Português, Prisões).
... e isso me pareceu irônico.
Ficou curioso? Veja a gravura de Piranesi em upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Piranesi9c.jpg

Caneta Hero M86 com tinta indelével preta e aquarela em sketchbook Tilibra (210X275 mm)

Nenhum comentário:

Postar um comentário